2012. február 7., kedd

Kard a farsangi jelmezhez

Nagyon egyszerűen tudunk olyan kardot készíteni farsangra, ami nagyon hiteles küllemű, viszont szerencsére csöppet sem veszélyes. Kell hozzá némi polifoam - én ezt is az itthoni "háztartási hulladék" soraiból szedtem, találtam olyan darabokat, amelyek már szétszakadtak, elkoptak, tehát nem használtuk. Kivágunk egy tetszőleges hosszúságú (nálunk 46 cm) keskeny csíkot, a végén hegyesedőt. Ezután kivágunk két rövidebb (13-14 cm) keskeny darabot a keresztpánthoz. Majd egy kis szürke (ezüst színű!) szigetelőszalagot veszünk elő, és a kardlapot betekerjük vele, valamint a felső harmadán keresztbe rakjuk erre a hosszú kardlapra két oldalról a rövidebb darabokat, és ezt is körbe szigszalagozzuk. Nagyon jó, mert van tartása a kardnak, de vágni, ütni tényleg nem lehet vele, nálunk még az óvodai farsangra is beengedték két éve, pedig tilos volt fegyvernek látszó tárgyat vinni:) Természetesen középkori lovagnak voltunk öltözve:))
Hamarosan jelentkezem Batman álarccal, mert idén azt készítünk.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon szuper ötlet! Idén az én fiam is lovag lesz, szeretnék ilyen kardot csinálni, tartok tőle hogy a fakardot nem engedik be az oviba. Kérdésem, mivel vágtad a polifoamot, hogy nem tört szét? Előre is köszi: Eszter

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eszter! Teljesen jogos a kérdés, ezt kihagytam: sniccerrel vágtuk ki, a kard hegyes végét pedig egy hosszú élű szabász ollóval csináltuk a megfelelő alakúra. És még egy fontos adalék: a külseje nem egyszerű szigszalag, annak egy speciális válfaja: power tape (ennek jobb tartása van és szélesebb). Sok sikert a lovagsághoz :)

    VálaszTörlés